Wat is dat eigenlijk? Storytelling? In deze specifieke blogs geef ik voorbeelden van bedrijfsverhalen die volgens het principe van storytelling zijn geschreven. Kort gezegd gaat storytelling over het vertellen van verhalen. 

Verhalen kun je op verschillende manieren vertellen. Recht toe recht aan, zakelijk of misschien zelfs saai. Je kunt er ook een draai aan geven, zodat een verhaal verrassend uit de hoek komt of mensen op het verkeerde been zet. En daarmee ook aan het denken.

Zelf houd ik ervan niet zo maar een stuk te schrijven, dat alleen maar uitleg geeft. Zoals ik nu eigenlijk doe. Dan ga ik liever over op wat hieronder volgt.

Storytelling als een Cadeautje

Ik hou ervan berichten te verpakken. Het liefst met een mooie cadeaupapiertje eromheen en versierd met een strik. Ja, eigenlijk is een bedrijfsverhaal veel interessanter als het boeiend verteld wordt met een spannend begin en eind. Maar ook de lezer meeneemt. Alsof die lezer met je meereist.

Voorbeelden van Bedrijfsverhalen

Op de blogsite van tekstbureau Formule M staan een aantal verhalen die illustreren wat ik bedoel. Maar ook wat je allemaal kunt doen met storytelling. Kijk maar:

 

Advertenties
%d bloggers liken dit: